Vanliga frågor
Du får en bekräftelse via e-post när vi har skickat ditt paket, i detta mail finns ditt kollinummer och du kan följa ditt paket via Postnord eller DHL, beroende på transportbolag ditt paket har blivit skickat med.
Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar
Så snart din beställning ankommit till utlämningsstället skickas en avisering via SMS till det mobilnummer du uppgett vid beställningstillfället.
En avisering skickas ut till dig via SMS så fort din försändelse finns redo att hämtas. Aviseringen skickas ut till det telefonnummer som angavs vid orderläggning.
När du genomfört en beställning på granngården.se skickar vi en orderbekräftelse till din e-post omgående.
Enligt distanshandelslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det att man mottagit försändelsen. Du som kund står för returfrakten.
Nej tyvärr. I dagsläget levererar vi enbart inom Sverige.
Vi erbjuder betalning av ditt köp via kortbetalning, Swish eller Klarna
Det beror på var i processen din beställning är. Kontakta oss så ser vi hur vi kan lösa det.
Är paketet och/eller innehållet skadat när du får det, anmäl det genast på plats till fraktbolaget (hos ombudet om du hämtar paketet. Du måste även ta kontakt med oss omgående men inom max 7 dagar från den dag du tagit emot varorna. Spara allt medföljande emballage inklusive eventuella pallar.
Vi tillhandahåller inte en förbetald returetikett. Som kund ansvarar du själv för returfrakten och har friheten att välja önskat fraktsätt. Vi rekommenderar att du väljer spårbar frakt om produkterna har ett högt värde. På så vis har du möjlighet att reklamera försändelsen hos transportören om den skulle bli skadad eller förloras under transporten.
När din retur har blivit behandlad kommer vi att utföra en återbetalning för returnerade produkten. Återbetalningen kommer att göras till den betalningsmetod du valde vid din ursprungliga beställning.