Faqs

Vanliga frågor

  • Hur fungerar utlämning av paket hos Utlämningsställe/Paketombud?
    • Paketet skickas till närmsta Utlämningsställe/Paketombud och aviseringen sker via SMS till det telefonnummer som angetts i beställningen. Försändelsen kan även hämtas med kollinummer och giltig legitimation. Hämtas paketet av ombud krävs uppvisande av såväl din som ombudets giltiga legitimation.
  • Kan jag ändra val av leveranssätt?
    • Vi har i dagsläget ingen teknisk möjlighet att ändra leveranssätt i din beställning.
  • Kan jag välja annan leveransadress än folkbokförd adress?
    • När man väljer Faktura som betalsätt så skickas beställningen till folkbokförd adress. Alla andra betalsätt går att välja för en leverans till annan adress än din folkbokförda.
  • Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
    • Så snart din beställning ankommit till utlämningsstället skickas en avisering via SMS till det mobilnummer du uppgett vid beställningstillfället.
  • Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?
    • Kontakta vår kundservice, klicka på denna länk och förklara skadan. En fraktskada ska reklameras inom 7 dagar. Spara alltid originalförpackningen och fotografera gärna produkten vid skada som ej noterats av chaufför vid överlämnandet.
  • Hur fungerar leveranssättet Hemleverans för tungt och skrymmande gods?
    • Du blir uppringd på angivet mobilnummer av DHL´s åkeri, eller någon av deras samarbetspartners, så snart din order är på plats för utkörning Det är viktigt att du kan nås under både dag- och kvällstid på det nummer du angivit. Får de inte tag på dig kommer du aviseras via post.
  • När sker debiteringen  av min beställning?
    • Din betalning reserveras när du godkänt våra köpvillkoren och slutfört din beställning. Så snart vi skickat din beställning genomförs debiteringen. Väljer du direktbank eller Swish debiteras du direkt när du genomfört beställningen.
  • Kan jag ändra val av leveranssätt?
    • Vi har i dagsläget ingen teknisk möjlighet att ändra leveranssätt i din beställning.
  • Vilken säkerhet finns vid kortbetalning?
    • Hibuddy.se använder en säkerhetsstandard som kallas 3D-Secure, framtagen av VISA och Mastercard. All information krypteras med 128-bitars SSL-kryptering, vilket förhindrar obehörig kan komma åt kortuppgifter. Kortnummer lagras ej av Hibuddy,se efter genomförd transaktion. Mer om säkerhet under sektionen. Integritetspolicy Det totala beloppet för ordern reserveras direkt på kundens konto men dras först vid leverans av order, dock senast efter 3 dagar.
  • Vilka betalningsalternativ finns det vid köp på stadiumoutlet.se?
    • I dagsläget kan du välja att betala din order med;
      Kortbetalning (VISA och Mastercard)
      Direktbank (Swedbank, Nordea, SEB, Handelsbanken)
      Resurs Faktura
      Resurs Delbetalning
      Presentkort
Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från det att produkten mottogs, förutsatt att den inte har använts och att den returneras i oskadat, säljbart skick med emballaget intakt. Du får självklart undersöka varan för att fastställa dess egenskaper och funktion. Varor som foder, godis, kattsand och kosttillskott måste returneras i obruten förpackning. Vi kan tyvärr inte ta frysfoder, levande foder eller växter i retur. Om du har köpt en bilbur och ångrar ditt köp, behöver buren returneras i obruten förpackning. Ångerrätten gäller inte på presentkort. Om du vill nyttja ångerrätten ber vi dig kontakta vår kundservice så att vi kan skicka en retursedel till dig via e-post. Returfrakten står du som kund för, paketet får inte skickas til ett postombud, mot postförskott eller rekommenderat. När du returnerar en vara står du för risken när varan skickas åter till oss. Tänk på att paketera in varan ordentligt så att den inte kan skadas under transporten. Vi gör återbetalningen till samma betalsätt som användes vid orderläggning.
  • Hur snabbt sker återbetalningen vid retur och godkänd reklamation?
    • Från det att vi mottagit din retur/reklamation kan det ta upp till 7 dagar innan återbetalning sker.
  • Hur ser jag leveransstatus på min order?
    • Du får en bekräftelse via e-post när vi har skickat ditt paket, i detta mail finns ditt kollinummer och du kan följa ditt paket via Postnord eller DHL, beroende på transportbolag ditt paket har blivit skickat med.
  • Kan jag ändra eller stoppa min beställning?
    • Det är inte möjligt att ändra eller stoppa din beställning då orderhanteringen startar i samband med att ett ordernummer genereras. Detta för att upprätthålla ett effektivt flöde och för att säkerställa snabba leveranser.
  • När sker debiteringen  av min beställning?
    • Din betalning reserveras när du godkänt våra köpvillkoren och slutfört din beställning. Så snart vi skickat din beställning genomförs debiteringen. Väljer du direktbank eller Swish debiteras du direkt när du genomfört beställningen.
  • Kan man spara en order och hämta upp den vid senare tillfälle för betalning?
    • Din order kommer inte att sparas utan försvinner när du lämnar webbplatsen. Dina produkter är inte reserverade och därmed finns risk för slutförsäljning.
  • Kan jag ändra val av leveranssätt efter jag har lagt en beställning?
    • Vi har i dagsläget ingen teknisk möjlighet att ändra leveranssätt i din beställning.
  • När kommer min Faktura?
    • Fakturan skickas via mail när din beställning lämnar vårt lager. Om du inte hittar din faktura i din inkorg kontrollera gärna din skräppost. Fakturan ska betalas inom 14 dagar.
  • Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
    • Så snart din beställning ankommit till utlämningsstället skickas en avisering via SMS till det mobilnummer du uppgett vid beställningstillfället.
  • Får jag en skriftlig orderbekräftelse?
    • Ja, en orderbekräftelse skickas till din registrerade e-postadress direkt efter att du lagt din order.
  • Får jag en bekräftelse på att min beställning blivit godkänd?
    • Så snart vi mottagit din beställning skickas en orderbekräftelse till din angivna mailadress.
  • Kan jag stoppa min beställning?
    • Orderhanteringen startar i samband med att ett ordernummer genereras. För att upprätthålla ett effektivt flöde och för att säkerställa snabba leveranser är det inte möjligt att stoppa din beställning.
  • Hur ser jag leveransstatus på min order?
    • Du får en bekräftelse via e-post när vi har skickat ditt paket, i detta mail finns ditt kollinummer och du kan följa ditt paket via Postnord eller DHL, beroende på transportbolag ditt paket har blivit skickat med.
  • Hur fungerar utlämning av paket hos Utlämningsställe/Paketombud?
    • Paketet skickas till Utlämningsställe/Paketombudet och aviseringen sker via SMS till det telefonnummer som angetts i beställningen. Försändelsen kan även hämtas med kollinummer och giltig legitimation. Hämtas paketet av ombud krävs uppvisande av såväl din som ombudets giltiga legitimation.
  • Kan jag ändra val av leveranssätt?
    • Vi har i dagsläget ingen teknisk möjlighet att ändra leveranssätt i din beställning.
  • Kan jag välja annan leveransadress än folkbokförd adress?
    • När man väljer Faktura som betalsätt så skickas beställningen till folkbokförd adress. Alla andra betalsätt går att välja för en leverans till annan adress än din folkbokförda.
  • Hur vet jag att mitt paket kommit fram?
    • Så snart din beställning ankommit till utlämningsstället skickas en avisering via SMS till det mobilnummer du uppgett vid beställningstillfället.
  • Vilka leveranssätt kan jag välja på stadiumoutlet.se?
    • Vi samarbetar med Postnord och DHL
  • Hur lång är leveranstiden?
    • Vi har en leveranstid på 1-3 helgfria vardagar.
  • Vad gör jag om mitt kolli är fraktskadat?
    • Kontakta vår kundservice, klicka på denna länk och förklara skadan. En fraktskada ska reklameras inom 7 dagar. Spara alltid originalförpackningen och fotografera gärna produkten vid skada som ej noterats av chaufför vid överlämnandet.
  • Hur länge ligger paketet kvar på valt Utlämningsställe/Paketombud?
    • Om du har valt leverans till Utlämningsställe/Paketombud så kommer paketet ligga kvar hos det valda ombudet i 7 dagar.
0
Your Cart is empty!

It looks like you haven't added any items to your cart yet.

Browse Products
Powered Voltage Emoji by Caddy